Project leader of the following research project:

• PRIN Cofin 2002: “Control of the hydrological, delivery and transformation phenomena of pollutants generated in urban areas in order the protection of the receiving water” [“Controllo dei fenomeni idrologici e di trasporto e trasformazione degli inquinanti generati nelle aree urbanizzate ai fini della tutela dei corpi idrici superficiali”] (O.U. of the University of Calabria – Project leader: Prof. P. Piro) (24 months)

• PRIN Cofin 2005: “Standardization of the design of hydraulic structures present in urban drainage networks” [“Standardizzazione della progettazione dei manufatti idraulici presenti nelle reti di drenaggio urbano”] (O.U. of the University of Calabria – Project leader: Prof. P. Piro) (24 months)

• Scientific Responsible of the National Project “Bussola: orientamento, formazione, ricerca e innovazione quali leve per accrescere l’occupazione” Avviso n. 2269/2005 PON “Ricerca scientifica, sviluppo tecnologico, alta formazione” 2000-2006 per le regioni ob. 1

• POR Calabria 2000-2006: “Environmental flow and issues of hydrogeology in the relevance of the plan water conservancy” [“Deflusso Minimo Vitale (DMV) e temi di idrogeologia in attinenza con il piano di tutela delle acque”] (Project leader: Prof. P. Piro – University of Calabria) (8 months)

• Scientific Responsible between Department of “Difesa del Suolo” of the University of Calabria and Calabria region (Italy) of the agreement called “Deflusso Minimo Vitale (DMV) e temi di idrogeologia in attinenza con il piano di tutela delle acque” POR Calabria 2000-2006 (agosto 2009 – maggio 2010).

• Scientific Responsible between Department of “Difesa del Suolo” of the University of Calabria and Ente Parco Nazionale della Sila (Italy) of the agreement called “”Fluvial Functional Index (FFI): a tool to requalify river environment – experimental study” (2009).

• Scientific Responsible between Department of “Difesa del Suolo” of the University of Calabria and Natural regional reserve Lago di Tarsia-Foce del Crati – Regione Calabria of the agreement called “Individuazione di alcuni indicatori di Qualità del Clima nelle aree di pertinenza delle Riserve Naturali del Lago di Tarsia e della Foce del fiume Crati: indagine preliminare” (2010)

• PON ‘Ricerca e Competitività 2007-2013’: PON01_02543 “Integrated and sustainable management service for the water – energy cycle in urban drainage systems” [“Servizio di gestione integrata e sostenibile del ciclo acqua – energia nei sistemi di drenaggio urbano”] (Project leader: Prof. P. Piro – University of Calabria) (36 months)

• Scientific Responsible between Department of Civil Engineering – University of Calabria – and Rossano (CS) Municipality of the agreement called “Revision of Civil Protection Plan” (2016).

• Scientific Responsible between Department of “Civil Engineering – University of Calabria – and Ente Parco Nazionale della Sila Provincia (Italy) of the agreement called “Quality Morfological Index (IQM) : experimental cases on Garga and Lese rivers” (2017).